پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

4 گام اساسی در یادگیری زبان ژاپنی

بهترین سایت آموزش های رایگان زبان ژاپنی از مبتدی تا پیشرفته

۱۰۴ بازديد
۰ ۰

4 گام اساسی در یادگیری زبان ژاپنی

برای یادگیری زبان ژاپنی لازم است گام به گام پیش روید و عجله را کنار بگذارید. زبان ژاپنی گرچه زبان سختی‌ست، اما با روش‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم می‌توانید یادگیری را با لذت همراه کنید.

گام اول: یادگیری سیستم‌های نوشتاری زبان ژاپنی

یادگیری حروف الفبای زبان ژاپنی با دیگر زبان‌ها تفاوت آشکاری دارد. درواقع در زبان ژاپنی ما با حروف الفبا سروکار نداریم، بلکه با سیلاب‌های مختلف کار می‌کنیم. شما برای نوشتن و خواندن متون ژاپنی باید به تعداد مشخصی از سیلاب‌های این زبان احاطه داشته باشید. زبان ژاپنی ۴ سیستم نگارشی متفاوت دارد که هر کدام کاراکترهای متفاوتی نیز دارند. برای شروع باید بدانید این ۴ سیستم چگونه کار می‌کنند.

هیراگانا: فهرست هجاهای ژاپنی و یک سیستم از کاراکترهای استفاد شده برای نشان دادن صداهای مجزای ژاپنی است. این سیستم برای نوشتن کلمات اصیل ژاپنی استفاده می‌شود. برای شروع بهتر است به سراغ یادگیری هیراگانا و سپس دیگر سیستم‌های این زبان بروید. همچنین یادگیری هیراگانا راه مناسبی برای یادگیری سیستم نوشتاری زبان ژاپنی است.

کاتاکانا: از کاتاکانا و هیراگانا با عنوان کلی کانا نام برده می‌شود. از کاتاکانا برای نوشتن کلمات وارد شده از زبان انگلیسی و دیگر زبان‌ها به زبان ژاپنی استفاده می‌شود.

کانجی: کانجی یکی از سخت‌ترین سیستم‌های نوشتاری زبان ژاپنی و غول مرحله آخر است. بهتر است برای یادگیری این سیستم، ابتدا سیستم‌های نگارشی کانا را به‌خوبی یاد بگیرید. کانجی کاراکترهای زبان ژاپنی‌ست که معمولا برای نوشتن کلماتی که از زبان چینی وارد ژاپنی شده‌اند، استفاده می‌شود.


روماجی: روماجی برای نوشتن کلمات ژاپنی با حروف لاتین استفاده می‌شود. البته بهتر است برای یادگیری زبان ژاپنی ، سه سیستم بالا را ابتدا یاد بگیرید و سپس به سراغ روماجی بروید. اگر از همان ابتدا تنها به یادگیری روماجی بسنده کنید، زبان ژاپنی را عمیق یاد نمی‌گیرید.

گام دوم: یادگیری دستور زبان ژاپنی

دستور زبان یا گرامر یکی از اصلی‌ترین موارد برای یادگیری صحیح زبان‌های دنیا است. یادگیری گرامر زبان ژاپنی نیاز به صرف وقت دارد اما در مقایسه با یادگیری سیستم نوشتاری آن، راه ساده‌تری پیش رو دارید. در زبان ژاپنی یک ساختار کلی‌ وجود دارد: فاعل، مفعول، فعل. برای آنکه بهتر این قضیه را درک کنید، گرامر زبان انگلیسی را به یاد بیاورید. در زبان انگلیسی ساختار جملات به‌صورت فاعل، فعل، مفعول است. برای مثال در انگلیسی ما می‌گوییم: I ride a bike. اما در زبان ژاپنی این جمله به این صورت نوشته می‌شود: I a bike ride. این دقیقا شبیه زبان فارسی‌ست. ما در زبان فارسی نیز بعد از فاعل، مفعول و سپس فعل را می‌آوریم: من یک دوچرخه را می‌رانم.

چند قاعده کلی درباره گرامر زبان ژاپنی:

  • افعال براساس جنسیت و تعداد تغییر نمی‌کنند.

  • اسم جمع در زبان ژاپنی وجود ندارد و اسامی براساس جنسیت تغییر نمی‌کنند.

  • ضامیر شخصی براساس لحن رسمی یا صمیمانه تغییر می‌کنند.

گام سوم: یادگیری اعداد زبان ژاپنی

برای یادگیری اعداد در زبان ژاپنی اول به سراغ اعداد ۱ تا ۱۰ و سپس اعداد بالاتر بروید. بهتر است هر روز زمانی‌ را به مرور اعداد و تمرین تلفظ آن‌ها اختصاص دهید. برای یادگیری حرفه‌ای اعداد زبان ژاپنی می‌توانید برای خودتان تمرین‌های خلاقانه ابداع کنید. برای مثال سعی کنید اشیا اطراف‌تان را با اعداد ژاپنی بشمارید یا با استفاده از فلش‌کارت‌های مخصوص، تعداد اشیا داخل فلش‌کارت را بدون نگاه کردن به پشت آن به ژاپنی بیان کنید.

گام چهارم: یادگیری عبارات و اصلاحات ساده روزمره

حتی اگر نخواهید زبان ژاپنی را کاملا حرفه‌ای یاد بگیرید، لازم است اصطلاحات روزمره و ساده آن را تا حدی بلد باشید. عباراتی که در ابتدای راه یادگیری هر زبان به شما کمک می‌کنند، اصلاحات روزمره هستند؛ اصطلاحاتی مانند سلام و احوالپرسی، پرسیدن آدرس، بیان حالات اصلی، صحبت درباره آب و هوا و غیره. برای یادگیری این عبارات می‌توانید از ویدئوهای آموزشی یوتیوب استفاده کنید.

  • سلام: Kon’nichiwa

  • خداحافظ: Sayonara

  • من خوبم، تشک: Watashiwa genki desu Arigato

  • بسیار متشکرم: domoarigato gozaimasu

  • از ملاقات با شما خوشحالم: Hajime mash’te

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.