دوشنبه ۲۸ اسفند ۰۲

روش هایی ساده برای یادگیری سریع تر زبان ژاپنی

بهترین سایت آموزش های رایگان زبان ژاپنی از مبتدی تا پیشرفته

۱۰۵ بازديد
۰ ۰

با داشتن برنامه ای شلوغ یافتن زمان برای مطالعه ی زبان ژاپنی می تواند سخت باشد. یکی از روش های برطرف ساختن آن مشکل این است که خود را با زبان ژاپنی احاطه کنیم. در حالیکه در ژاپن زندگی می کنید، در خیابان قدم زدن و خواندن علامت ها می تواند به یک جلسه ی مطالعه تبدیل شود. البته، همه آن قدر خوش شانس نیستند که قادر باشند در ژاپن زندگی کنند. پس حتما به شما پیشنهاد می دهیم این کارهای جالب را انجام دهید.

روز خود را به زبان ژاپنی برنامه ریزی کنید

از یک دفتریادداشت ژاپنی یا手帳(てちょう استفاده کنید تا کارهای خود را یادداشت کنید را در آن ثبت کنید. ما شدیداً ほぼ日手帳  را توصیه می کنم چون طرح فوق العاده ای دارد.

به ژاپنی بازی کنید

مردم زیادی برای آرام شدن عاشق بازی های ویدئویی هستند. شما می توانید این کار را به زبان ژاپنی انجام دهید! اگر شما زبان تلفن همراه هوشمند خود را به ژاپنی تغییر دهید، بازی ها به طور خودکار به نسخه ی ژاپنی خود تغییر می کنند. نگران نباشید، تغییر زبان ها در موبایل های آیفون و اندروید خیلی راحت است. البته، دانش کانجی برای انجام این کار کاملاً ضروری است، اما نه به اندازه ای که شما فکر می کنید! بازی های مورد علاقه ی خود را به زبان ژاپنی در تلفن همراه هوشمند خود امتحان کنید.

اگر شما هنوز کانجی را تا حد زیادی یاد نگرفته اید، امروزه بازی های زیادی هم وجود دارند که با furigana همراه هستند. Animal Crossing در حالت ۳ بُعدی معدن طلایی برای زبان آموزان ژاپنی است. نه تنها شامل furigana است، بلکه لغات هم نسبتاً ساده هستند و شما می توانید با تعامل با حیوانات در روستای خود درباره ی سبک های کلامی یاد بگیرید.


به پادکست های ژاپنی گوش کنید

مردم زیادی از گوش کردن به پادکست ها طی رفت و آمدهای خود یا موقع رانندگی لذت می برند. چرا پادکست ها را به زبان ژاپنی امتحان نکنید؟

پادکست شما را به یک کافه ی فوق العاده شیک یا おしゃれ در توکیو می برد که قادر خواهید بود مکالمات جالبی را درباره ی هر موضوعی که تصورش را می کنید یواشکی بشنوید.

یک تقویم ژاپنی داشته باشید

شما با همراه داشتن یک تقویم ژاپنی زبان ژاپنی را فقط با مشاهده ی تاریخ ها تمرین می کنید. سپس، شما می توانید همه ی تعطیلات جالب ژاپنی را یاد بگیرید مانند海の日(うみのひ).

از گوگل به زبان ژاپنی استفاده کنید

استفاده از گوگل به زبان ژاپنی به طور شگفت انگیزی راحت است.

• باکس های اطلاعاتی به زبان ژاپنی ظاهر می شوند، و در حالیکه به سادگی در گوگل جستجو می کنید لغات جدید را به شما آموزش می دهند.

• شما به طور ذاتی در سراسر روز تعاملات خود را با کانجی انجام می دهید، مانند مردمی که در ژاپن زندگی می کنند.

• شما لغات مربوط به کامپیوتر را به زبان ژاپنی یاد می گیرید.

• شما نتایج جستجوی بیشتری را به زبان ژاپنی دریافت خواهید کرد. بنابراین، گوگل از شما دعوت می کند تا در زندگی روزانه ی خود بیشتر از زبان ژاپنی استفاده کنید!

نکته ی حرفه ای: اگر شما از مرورگر Rikai-chan استفاده می کنید، می توانید فوری در مورد هر لغت یا کانجی که نمی دانید کمک بگیرید.

از موبایل خود به زبان ژاپنی استفاده کنید

یکی از بهترین چیزها درباره ی استفاده از موبایل خود به زبان ژاپنی جهت یابی GPS با Google Maps است. شما فقط با رانندگی در اطراف شهر می توانید یاد بگیرید که چه طور به دستورات جهت یابی در زبان ژاپنی گوش کنید!

تلویزیون های زبان ژاپنی

خیلی از شما از قبل از رسانه های ژاپنی زیادی مانند انیمیشن و dorama به زبان ژاپنی لذت می برید. اما آیا به لذت بردن از برنامه ها و فیلم های غیر ژاپنی مورد علاقه ی خود به زبان ژاپنی فکر کرده بودید؟ خیلی از برنامه ها و فیلم های تلویزیونی دوبله و زیرنویس ژاپنی دارند. شما می توانید حتی در نتفلیکس هم این کار را انجام دهید!

به موسیقی ژاپنی گوش کنید

احتمالاً بعضی از شما توسط تعدادی گروه معروف و محبوب، موسیقی ژاپنی را به تعویق انداخته باشید. اما ژاپن هنرمندان عالی زیادی دارد، مانند椎名林檎(しいなりんご)


چند راه برای یادگیری سریع تر زبان ژاپنی

اخبار را از شبکه ژاپنی NHK ببینید

NHK News Web Easy از آن سا‌یت‌های است که اینترنت برایشان ساخته شده است. خبرهای بروزرسانی‌شده برای کسانی که ژاپنی یاد می‌گیرند، همراه با ضبط صدا و همراهیِ متن (کامل کردن با لغات، معانی و برخی ابزار فیلتر لغات).

از یادگیری ژاپنی لذت ببرید

می‌توانید برای دویدن بروید و همزمان به موسیقی ژاپنی گوش دهید. برای همه‌ی سلایق شما گزینه‌های کافی وجود دارد.

یک معلم ژاپنی بگیرید یا در کلاس های رسمی زبان شرکت کنید.

وقت خود را زیادی به زبان عامیانه اختصاص ندهید. ژاپنی گویش های گفتاری و زبان عامیانه ی مختص به شهرِ زیادی دارد که از Hokkaido تا Okinawa متغیر هستند. با آن چه که می دانید کار کنید و ازآن جا به تدریج پیشرفت کنید. تقریباً تمام کتاب ها و منابع یادگیری، ژاپنی استاندارد را به شما آموزش می دهند.

اگر شما می توانید، در ژاپن وقت بگذرانید. ژاپن موقعیت های شغلی و تحصیلی زیادی برای خارجی ها دارد.

از کاغذبازی های مهم و رسومی که از شما انتظار می رود تا در ژاپن منتظرش باشید به خوبی آگاه باشید. به علاوه، قبول تابعیت برای این که به یک شهروند ژاپنی تبدیل شوید، راحت نیست.

آزمون به شما انگیزه می دهد

در آزمون مهارت زبان ژاپنی شرکت کنید (JLPT یا日本語能力試験). JLPT یک آزمون مهارت ژاپنیِ بین المللی، نمره دهی شده، و پنج مرحله ای است که توسط مبادلات و خدمات آموزشی ژاپن (JEES) و سازمان ژاپن انجام می شود و برای ارزیابی مهارت زبان ژاپنی شما طراحی شده است. در kanji و لغات، درک لیسنینگ، و درک مطلب ریدینگ و گرامر به شما نمره تعلق می گیرد. N5 پایین ترین سطح از امتحانِ موجود، و N1 بالاترین سطح (نزدیک به بومی شدن) است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.